Donderdag 28 maart 2024 :   Luisteren     Lezen

Zondag 14 april 2024 :   Luisteren     Lezen

publicaties

Geschiedenis Arboretumkerk

boekje ArboretumkerkHet boekje De Arboretumkerk. Een kleine geschiedenis vertelt het verhaal van de oude doopsgezinde kerk die tot het bombardement in 1940 op het Walletje stond en van de nieuwe kerk die na de oorlog verrees aan de Arboretumlaan.

Het boekje met veel oude foto's afkomstig uit het Wageningse Archief is geschreven door de huidige voorganger, Gerke van Hiele. Het is een stukje Wageningse geschiedenis dat ook verbonden is met de komst van de Universiteit. De huidige kerk schuin tegenover het Depot is gebouwd in de stijl van de Delftse school en is voor menig bezoeker met haar licht en ruimte van binnen verrassend. Tegen de stroom in bloeit en groeit deze vrijzinnige plaats van bezinning en bezieling. Vanwege de uitstekende akoestiek zijn er diverse concerten en koorrepetities.

Het boekje kost € 9,95 en is verkrijgbaar bij boekhandel Kniphorst en onze secretaris.

Geloven in Wageningen

Voor mensen die bezig zijn met vergelijkend warenonderzoek, is er in 2013 in het kader van 750 jaar Wageningen een handzaam boekje verschenen waar alle Wageningse kerken aan hebben meegewerkt. Het geeft een goede indruk van de diversiteit en eigenheid van de verschillende gemeenschappen. In een uurtje heb je een goede indruk en weet je waar je geestelijk thuis zult zijn. Volg je hart, weet je welkom  en ga op zoek.

Het boekje is voor 10 euro verkrijgbaar via boekhandel Kniphort of via de secretaris van onze geloofgemeenschap.

Nog meer puzzelstukjes

De columns in deze bundel van onze predikant Gerke van Hiele vormen een beeld van geloven en gemeente zijn in deze tijd. De teksten zijn overwegingen zonder een stellige mening; wel ligt er een duidelijke visie aan ten grondslag over spiritualiteit in deze tijd. De boekjes zijn te bestellen bij:
Mevr. Tineke Tiemstra-Schaaf, tel. 0345-572174

e-mail: (via formulier)

De kosten zijn 12 euro (incl. verzendkosten) of twee voor 20 euro (incl. verzendkosten). Leuk om een exemplaar cadeau te geven.
De opbrengsten van dit boekje dragen bij aan de restauratie van het Flentrop orgel van de Doopsgezinde kerk in Wageningen.

Aangeraakt door de Eeuwige

(derde druk)

Vorig jaar verscheen de herdruk van dit veel gebruikte geloofs- en gespreksboek voor doopsgezinden en hun vrienden en belangstellenden. De eindredacteur, Gerke van Hiele heeft dit initiatief genomen omdat er na tien jaar nog steeds vraag is naar deze methode. Voor velen is dit boekje verhelderend en verdiepend geweest voor hun geloofsoriëntatie.  Al eerder verscheen  bij Pandora Press de Engelse vertaling, Encountering the Eternal One. Deze derde druk heeft een nieuwe lay-out met een frisse omslag met foto’s van Renata Barnard.

Kostprijs 12 euro excl. Verzendkosten.