Zondag 21 april 2024 :   Luisteren     Lezen

NIEUW! Wandelen door Weer en Wind

WhatsApp Image 2023 08 24 at 13.09.28Opvoeden is iets wat altijd doorgaat, ook als je er geen zin in hebt of zelfs niet meer weet hoe je het moet aanpakken. Voor wie het leuk of fijn lijkt hierover met een ander uit te wisselen, gaan we elke vierde vrijdag van de maand een wandeling maken. Elke keer hetzelfde rondje en het gaat altijd door (ook als het regent). We laten ons inspireren door een tekst, de omgeving en het weer. Na afloop is er koffie/thee in de tuinkamer of een biertje in de kroeg voor wie wil. Begeleiding: Esther van Hoeve: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Cursus Bijbellezen: Kijk maar, er staat niet wat er staat

WhatsApp Image 2023 08 24 at 13.04.07De Bijbel is een prachtig boek, maar niet zo gemakkelijk om te lezen. In deze cursus Bijbellezen -die open staat voor iedereen- kom je meer te weten over de boeiende achtergrond van Bijbelteksten, over verschillende perspectieven op de Bijbel en de verschillende manieren van Bijbellezen. Je ontdekt dat er veel meer in de Bijbel staat dan er staat!  De cursus, maandelijks op dinsdagavond,  start op 19 september. Begeleiding door Jeannette den Ouden. Opgave: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Spectrum (studentenpastoraat) in de Arboretumkerk

Wist u dat maandelijks drie activiteiten van het Studentenpastoraat in onze kerk plaatsvinden?

Eens per maand, op maandagavond, is er een Taizé-viering in de kerk (zie het programma van onze kerk). Eens per maand op woensdagavond is er Lectio Divina voor studenten, onder de noemer Retreat & Recharge. We lezen mediterend teksten uit verschillende religies. En tenslotte zijn er, ook op woensdag, avonden over het thema Levensvragen en Filosifie (deze avonden vinden soms ook plaats in de eigen ruimte van Spectrum).  De meditatie,- en filosofiegroepen worden mede begeleid door onze eigen predikante. Zij verzorgt ook eens per maand,( op donderdag tussen de middag) de pauze meditatiebijeenkomsten op de Campus van de WUR.

Elke woensdag tussen de middag: mediteren midden in de week

mediteren in de weekKom op adem en tot rust op woensdagmiddag van 12.00-12.40. Je kunt ook vanuit huis via  Zoom meedoen.

Je kunt zo binnenlopen, maar wil je op Zoom meedoen, meld je dan aan bij het Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., dan ontvang je de link.

Elke eerste woensdagmorgen in de maand: koffie en thee in de Tuinkamer van de Arboretumkerk

koffie en thee

Vanaf woensdag 6 september bent u en ben jij -is iedereen- weer van harte welkom in de Tuinkamer van de Arboretumkerk. Tussen 10.00-11.30 kan iedereen binnenlopen voor een kop koffie of thee, een gesprekje of zo maar even aanschuiven.  Je kunt ook in stilte in de kerk zitten en als je wilt een kaarsje branden.

De Arboretumkerk doet mee met Eten met Zin in Wageningen

eten met zin

Elke eerste donderdag in de maand is in Ons Huis (Harnjesweg 84) Eten met Zin in Wageningen. Bedoeld voor iedereen, jong en oud, die zin heeft in een goed gesprek en graag samen eet met anderen. Er zijn lekkere, vers gemaakte soep en broodjes.

We beginnen om 17.30 en sluiten af om 19.30.  Meld je aan bij Jeannette den Ouden Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.,  op etenmetzin.nl of stuur een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Kosten: 5 euro