Welkom op de website van de Arboretumkerk

De kerk aan de Arboretumlaan in Wageningen, bekend als Arboretumkerk Vrijzinnig Op Weg, is het vrijzinnige huis voor mensen met uiteenlopende achtergrond.

U bent van harte welkom bij onze vieringen. Deze zijn ook digitaal te beluisteren via Youtube. Klik op LUISTEREN voor de Youtube kerkradio en op LEZEN om de liturgie te bekijken.

Zondag 17 maart 2024 :   Luisteren     Lezen

Kinder- en tienerkring (7-12 jaar)

Op de 2e en de 4e zondag van de maand leiden onze pastor en predikant de viering. Op die zondagen is er een apart programma voor kinderen (Tienerkring 10-12 j, Kinderkring 6-9j, Kiezeltjes 3-6j, Oppas 0-3j.).

In de kringen werken we met de methode Godly play. Dit is een methode die bij kinderen de mogelijkheid biedt om op existentieel niveau in contact te komen met de christelijke traditie. Kenmerkend aan deze benadering is een meditatieve, verstilde manier van vertellen met behulp van kunstzinnige materialen. Zo proberen we de eigen spirituele ontwikkeling van het kind de faciliteren.

De kinderen starten in de kerk en gaan van daaruit naar hun eigen ruimte. Groepen worden opgedeeld naar leeftijd of interesse van de kinderen.