Diner Pensant met Marjoleine de Vos

Zoals vorige jaren hebben we in de Arboretumkerk ook dit seizoen weer meerdere avonden een Diner Pensant. Een succesvolle formule waarbij de gasten onder het genot van een heerlijk vegetarisch diner een paar lezingen horen maar ook zelf vragen krijgt; daarover ga je discussieren met je tafelgenoten.Marjoleine de Vos is onze spreker bij het eerste Diner Pensant van dit seizoen. De Vos is een veelzijdig mens: ze is schrijfster, dichteres, columniste, essayiste en redacteur bij het NRC. Ze schrijft over koken, over de natuur, over kunst en literatuur, over wandelen en over houden van en missen. Haar eerste dichtbundel met de intrigerende titel “Zeehond graag” verscheen in 2000. Haar laatste, prachtige, boek is getiteld “En steeds is aller er; Over missen en herinneren” (2023). Kortom: het wordt (weer) een inspirerende avond. Kosten 25 euro per persoon voor diner en denken, exclusief drankjes. Iedereen is welkom! De avond is in de Arboretumkerk, August Faliseweg 22 in Wageningen, begint om 17:30 en eindigt ca 21:00.

Let op! Het Diner Pensant is vol, je kunt je nog aanmelden voor de wachtlijst. Als er afzeggingen zijn, zullen we mensen op de wachtlijst bellen/mailen om de vrijgekomen plekken aan te bieden.

Aanmelden kan voor 7 oktober 2024 via dit formulier.

Mail bij vragen naar secretaris@arboretumkerk.nl.

Opgeven voor de wachtlijst kan voor 7 oktober 2024 via dit formulier,

Wandelen door Weer en Wind

Opvoeden is iets wat altijd doorgaat, ook als je er geen zin in hebt of zelfs niet meer weet hoe je het moet aanpakken. Voor wie het leuk of fijn lijkt hierover met een ander uit te wisselen, gaan we elke vierde vrijdag van de maand een wandeling maken. Elke keer hetzelfde rondje en het gaat altijd door (ook als het regent). We laten ons inspireren door een tekst, de omgeving en het weer. Na afloop is er koffie/thee in de tuinkamer of een biertje in de kroeg voor wie wil. Begeleiding: Esther van Hoeve: evanhoeve@gmail.com

Cursus Bijbellezen: Kijk maar, er staat niet wat er staat

De Bijbel is een prachtig boek, maar niet zo gemakkelijk om te lezen. In deze cursus Bijbellezen -die open staat voor iedereen- kom je meer te weten over de boeiende achtergrond van Bijbelteksten, over verschillende perspectieven op de Bijbel en de verschillende manieren van Bijbellezen. Je ontdekt dat er veel meer in de Bijbel staat dan er staat!  De cursus, maandelijks op dinsdagavond,  start op 17 september 2024. Begeleiding door Jeannette den Ouden. Opgave: secretaris@arboretumkerk.nl

Koffie en thee in de Tuinkamer

Elke eerste woensdagmorgen in de maand

Vanaf woensdag 4 september 2024 bent u en ben jij -is iedereen- weer van harte welkom in de Tuinkamer van de Arboretumkerk. Tussen 10.00-11.30 kan iedereen binnenlopen voor een kop koffie of thee, een gesprekje of zo maar even aanschuiven.  Je kunt ook in stilte in de kerk zitten en als je wilt een kaarsje branden.

Mediteren midden in de week

Elke eerste woensdag tussen de middag

Kom op adem en tot rust op woensdagmiddag van 12.00-12.40. Je kunt ook vanuit huis via  Zoom meedoen. Je kunt zo binnenlopen, maar wil je op Zoom meedoen, meld je dan aan bij het secretariaat, dan ontvang je de link.