Zondag 17 maart 2024 :   Luisteren     Lezen

20 maart 2024, Vespers in de Veertig Dagentijd

Toeleven naar Pasen, je voorbereiden op Pasen, je bezinnen op de betekenis van Pasen…we hebben er veertig dagen de tijd voor. Elk jaar opnieuw. Dat is precies zoals het zijn moet, want een mens kan niet zomaar opstaan en de vrijheid “inspringen”. Veertig is in de Bijbelse traditie een symbolisch, heilig getal. Veertig jaar zwierf het volk Israël door de woestijn, veertig dagen verbleef Mozes bij de Eeuwige op de berg, veertig dagen moest Jezus het uithouden in de woestijn. Veertig dagen is symbool voor een mensenleven, een generatie. Zo lang doe je erover om te leren, te zoeken, te bezinnen en stil van binnen te worden, opdat je innerlijk vrij wordt en kunt opstaan.  Het is bemoedigend en inspirerend om samen die weg naar Pasen te gaan. Daarom is er vanaf Aswoensdag tot en met de laatste woensdag voor Pasen elke woensdagavond van 19.15-19.45 een eenvoudige vesper in de Arboretumkerk. We zingen liederen uit Taizé, we luisteren naar een tekst uit het Mattheusevangelie en een korte uitleg en we zullen elke woensdag  een boeddhistische meditatievorm beoefenen die ons helpt te aanvaarden wat is en komt en die ons leert liefde en mededogen te versterken.

Praktisch: trek een warme trui aan, want de kerk kan voor dat half uur niet worden verwarmd. Je bent welkom en kunt meedoen wanneer je wilt, ook als je maar één keer kunt komen is het fijn als je er bent.  Voorganger: Jeannette den Ouden

24 maart 2024, Viering, Jeannette den Ouden, Palmzondag, voorstellen nieuwe Vrienden, Kerk en Tuinkamer

10.00-11.00 uur: Viering, Jeannette den Ouden, Palmzondag, voorstellen nieuwe Vrienden, Kerk en Tuinkamer

27 maart 2024, Vespers in de Veertig Dagentijd