Vrijdag 29 maart 2024 :   Luisteren     Lezen

"

Zondag 21 april 2024 :   Luisteren     Lezen

Jongeren

De Arboretumkerk telt drie jongerengroepen die eens per maand op zondag eind van de middag (17.30-20.00) samenkomen: DREK 12-14, JOIN(t) 14-15 en SOEP 16-19.

DREK (11-13/14 jaar) en JOIN(t) (14-15/16 jaar) zien elkaar elke derde zondag van de maand. Bij DREK en JOIN(t) gaat het in de eerste plaats om elkaar - en jezelf - op een ongedwongen manier leren kennen en ervaringen met elkaar te delen. Veiligheid, gezelligheid en verdieping komen hier samen in gesprekken over thema’s die aansluiten bij de leefwereld van de jongeren. DREK begint samen met een zelf klaargemaakte maaltijd. Tijdens het eten is er ruimte voor verhalen en gesprek en na het eten voor spel en creativiteit. JOIN(t) komt wat later op de avond bij elkaar, met een kop thee gaat het elke week over een ander thema. Met ruimte voor creativiteit, ritueel en muziek.

SOEP(16-18/19 jaar) komt op een andere zondag bij elkaar. In deze groep beginnen we met een bord soep, die door een van de deelnemers is klaargemaakt. In SOEP gaan we een laagje dieper en bespreken we thema’s en levensvragen die door de jongeren zelf worden aangedragen. Er is een moment dat de jongere ook deze laatste groep is ontgroeid. Tijdens een kleine pelgrimage maken we creatief de balans op, waarna we tijdens een door de ouders voorbereide maaltijd samen met de jongeren en hun ouders terugblikken op hun gezamenlijke Arboretumtijd. Het afscheid zelf markeren we in een viering op de laatste zondag voor de zomervakantie. Met een passend ritueel en een symbolisch cadeau zwaaien we hen uit.

De leiding van DREK en JOIN(t) in handen van Jeannette den Ouden en Batian Nieuwerth.

Bijzondere vieringen

Vijf keer per jaar is er een bijzondere viering zoals een Kliederkerk, de Kinderkerstviering of de goede doelen actie aan het eind van het seizoen. Deze activiteiten zijn voor alle leeftijden dus jongeren zijn ook van harte welkom om mee te doen!